به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم ندا حکمت نیا در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: سواد روانشناختی رسانه بر تعاملات و ارتباطات انسانها با رسانهها و فناوریهای نوین تمرکز دارد.
رئیس اداره تبلیغ در رسانهها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلاماللهعلیها افزود: این شاخه از مباحث رسانه به برخورد انسانها در رسانههای نوین و آسیبهای آن میپردازد و تحلیل انتقادی پیشرفتهای فناوری و اثر آنها بر زندگی مردم را مورد توجه قرار میدهد و از سویی، توانمندی انسانها را در مواجه با این فضا ارتقا میدهد.
حکمت نیا با اشاره به اینکه یکی از حیاتیترین شناختهای مورد نیاز انسان، روشهای مواجه با رسانهها است، گفت: امروز با آمدن متاورس، چگونگی رفتار انسان با رسانهها بسیار مهم است، چرا که رسانهها بر ارتباطات چهارگانه پیچیده انسانها مؤثرند.
وی تصریح کرد: سواد روانشناختی رسانه، بر خلق رسانه و رفتار و حس انسان ارتباط مستقیم دارد و درک این ارتباط دائماً در حال تحول مهم بین انسان و رسانه است.
رئیس اداره تبلیغ در رسانهها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلاماللهعلیها با اشاره به برگزاری کارگاههای آنلاین «سواد روانشناختی رسانه»، اظهار داشت: محتوا و سرفصلهای این دوره شامل خودآگاهی در رسانه، مدیریت هیجان در رسانه، شخصیتشناسی رسانهای، خطاهای شناختی رسانهای و غیره هستند.
حکمت نیا، نحوه ثبت نام را مراجعه به سامانه تبلیغ نوین http://novin.jz.ac.ir برای علاقهمندان اعلام کرد و با اشاره به زمان ثبت نام تا تاریخ ١۴ تیر، خاطرنشان کرد: شروع کارگاهها از ١٨ تیر، روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت ١٧ تا ١٩ است.
نظرات